Friday 29 March 2013

Puisi 44: subuh - Menuju Redha dan Cinta-NYA

Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagiAdzan subuh memecah pagi,
Memanggil umatnya yang masih terlelap agar bangkit dari peraduannya,
Untuk bersegera menunaikan panggilan suci,
Jiwa ini akan merasa damai pabila memuja sang Penciptanya,
Jiwa ini akan terbang ke angkasa dalam sholat dan doa,
Menumpahkan seluruh pengaduan kepadaNya,
Dan menitiskan air mata kerinduan………hanya kepadaNya,
Ampuni aku kerana pengabaianku terhadapMu di masa lalu,
Bimbinglah aku selalu di jalanMu,
Jangan tinggalkan aku sedetikpun (ya Allah),
Kerana aku akan hancur binasa kalau Kau tinggalkan………

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali

No comments:

Post a Comment