Saturday 30 March 2013

Puisi 48: Engkau Bimbinglah Aku Ya Allah



Ya Allah, aku amat yakin dengan Mu Ya Allah...
Aku yakin Engkau pasti menerima taubatku ini...
Apalah sangat taubat ku ini jika dibandingkan dengan keburukan yang pernah aku lakukan Ya Allah...

Ya Allah, di saat aku menulis puisi ini,  Ya Allah...
Aku benar-benar menyesal.... benar-benar ingin bertaubat...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Ya Allah...
Engkau Maha Mengetahui apa yang tersirat di sebalik hati ini...

Ya Allah, aku takut Ya Allah...
Amat takut..... takut dengan dosa-dosaku sendiri...
Aku dihantui dosa-dosaku yang lampau Ya Allah...
Aku takut Engkau tidak terima taubatku ini Ya Allah...
Aku takut Engkau akan murka pada ku Ya Allah...
Aku benar-benar takut... Amat Takut...
Aku takut dengan nerakaMu Ya Allah...
Aku takut aku akan menjadi bahan bakar api azab MuYa Allah...
Aku takut terjatuh dari titian Sirat Mu Ya Allah...
Aku takut dosa-dosaku akan mengejar ku di akhirat nanti Ya Allah...
Aku gementar, gementar tak terkira....

Ya Allah, Engkau Tuhanku,
Engkau Maha Penyayang, Maha Pengampun, Maha Agung...
Bimbinglah Aku Ya Allah...
Tunjukkanlah Aku Jalan Yang Harus Aku Ikuti...
Tunjukkan Aku Jalan Yang Engkau Redhai...
Aku Ingin Kembali Ke Pangkal Jalan  Ya Allah...
Aku Ingin Bertemu DenganMu Di Akhirat Kelak Ya Allah...
Berilah Aku Hidayah, Berilah Aku Pedoman Ya Allah...

Bantulah Aku Ya Allah, Hanya Engkau Tempat Aku Mengadu...
Hanya Engkau Tempat Aku Berharap...
Hanya Engkau Tempat Aku Berserah...
Aku Berdosa Dengan Engkau Ya Allah...
Ampunkan Aku, Ampunkan Aku, Ampunkan Aku....


 http://hidupbiarbest.blogspot.com

No comments:

Post a Comment