Saturday 30 March 2013

Puisi 49:Terimalah Taubatku Ini Ya Allah

Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah wahai orang-orang yang beriman agar kamu beruntung. (Surah an-Nur: ayat 31)
 Mohonlah keampunan dari tuhanmu lalu bertaubatlah kepadaNya. 
(Surah Hud: ayat 52)
Wahai orang-orang beriman bertaubatlah kepada Allah dengan taubat nasuha (yang semurni-murninya). (Surah at-Tahrim: ayat 8)

Aku ingin bertaubat...
Ya, aku ingin bertaubat Ya Allah...
Tolonglah aku Ya Tuhan... 
Tolonglah...
Aku amat memohon kepada Mu, dengan serendah hati ku ini, terimalah taubat ku Ya Allah...
 Aku berlutut, aku bersujud dengan penuh rasa kehambaan... 
TERIMALAH TAUBAT HAMBAMU YANG LALAI DAN SOMBONG INI YA ALLAH...
 TERIMALAH TAUBAT KU INI YA ALLAH.... 
TERIMALAH YA ALLAH...
Ya Allah, aku ini hanyalah hambaMu yang kerdil...
Yang tak berdaya dan tak berkuasa...
 Yang sedang mencari jalan pulang... 
 Aku ingin pulang kembali ke pangkal jalan Ya Allah...
Engkau terangkanlah jalan ini agar aku dapat kembali pada Mu....Ya Allah...
 Berilah aku kesempatan waktu walau sedikit Ya Allah....
 Aku ini benar-benar menyesal Ya Allah.... 
Benar- benar menyesal...

http://hidupbiarbest.blogspot.com

No comments:

Post a Comment