Saturday 23 February 2013

Konvokesyen POLIMAS ke 26

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali

Entah apa la nasib aku, kena jadi Ketua Multimedia....

Tapi, aku telah berazam, walau apapun yang berlaku, aku akan berusaha bersungguh-sungguh untuk
menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan oleh Pengarah.

Sebenarnya aku bukannya tahupun pasal video, apatah lagi untuk melakukannya secara live. Alhamdulillah berkat pertolongan saudara-saudara dari PTSS, rakan-rakan AJK dan sahabat baikku dunia akhirat, Nurol,
kami telah berjaya juga akhirnya...

Sebelum konvokesyen berlangsung, aku rasa macam nak lari saja dari POLIMAS... Tambahan pula pada hari tersebut juga PTSB mengadakan Hari Inovasi peringkat Politeknik Zon Utara.. Masa tu aku timbalan pengerusi penyelidikan dan inovasi POLIMAS. Pengerusi telah mengamanahkan aku untuk mengiklankan atau dengan istilah lain 'memujuk' staf POLIMAS menyertainya.. Disebabkan clash dengan konvo, daripada 10 penyertaan yang pergi hanya 5, seingat aku...

Tapi bila peristiwa tu dah berlalu, rasa macam ada satu pengalaman baru yang tak pernah aku lalui sebelum ini.. hanya setelah usiaku hampir mencecah 43 tahun, barulah aku mempelajarinya...

Memang sesuai dengan life long learning yang per.lu diamalkan oleh setiap pendidik..

Sekian..

No comments:

Post a Comment