Saturday 23 February 2013

Sajak 2: Berilah Aku Kekuatan Menjaga Diri

from: :http://kawansejati.org/sajak/berilah_aku_kekuatan_menjaga_diri

Ya Allah Tuhan yang menjadikan hamba-Mu ini
Hamba-Mu yang dhaif lagi lemah
Yang nafsu selalu menggoda, syaitan sentiasa mempedaya
Bagaimanalah aku boleh bersih dari dosa
Bagaimanalah aku boleh lari dari bersalah
Ya Allah aku memohon dengan rahmat-Mu
Aku meminta dengan kasih sayang-Mu
Berilah aku kekuatan menjaga diri
Dari godaan nafsu dan tipu daya syaitan
Kalau aku membuat dosa dan kesalahan
Ingatkanlah aku untuk bertaubat
Taubatku itu Engkau terimalah
Begitulah setiap kali aku membuat dosa
Engkau ingatkan lagi untuk bertaubat
Seterusnyalah Engkau terimalah taubatku lagi
Kerana orang yang bertaubat seperti orang yang tidak berdosa
Moga-moga apabila aku kembali kepada-Mu
Bersihlah aku dari dosa-dosa
Kemurkaan-Mu pun sudah tiada lagi
Selamatkanlah aku daripada Neraka
Aku lemah, yang aku harapkan dari-Mu Tuhan
Terimalah permintaanku ini ya Rahim, ya Rahman

No comments:

Post a Comment