Friday 20 September 2013

Motivasi :6 Tips Bagaimana Untuk Lebih Bersemangat Hari Ini

PERINGATAN BUAT DIRIKU YANG LUPA
  •     Cari Kata-kata Hikmah  atau Slogan anda. Slogan ini tidak perlu panjang.
  •     Ingat masa Puncak anda. Detik-detik puncak ini adalah detik-detik kemenangan dan mereka mengingatkan mengapa anda mengejar matlamat yang unik tu . 
  •       Kurangkan Kerja. "Buat kiraan segala-galanya. Apa sahaja yang anda lakukan atau ingat dalam hidup anda, menjadikan ia layak dihargai. "
  •     Jangan biarkan motivasi itu turun semula. Selalunya ia adalah perkara-perkara kecil yang membawa kepada kemerosotan motivasi. Hindarkan untuk bergaul dengan rakan-rakan. Seterusnya, hari ini adalah hari yang baik untuk gym - terdapat momentum begitu banyak berpotensi terhadap anda bahawa ia adalah sukar untuk memulakan lagi. Ambil tindakan serta-merta, tidak kira betapa kecil kemenangan , dan menggunakan bahawa momentum untuk tugas-tugas selanjutnya.
  •     Cuba aktifkan diri. Apabilatidak bersenam , matlamat anda yang lain kurang berhasil. Dengan mengambil rehat dan berjalan selama setengah jam boleh mengubah perspektif anda dan menjadi bermotivasi untuk ke hadapan
  •     Ingatkan diri 'Masa Sangat Berharga' - Kadang-kadang apabila anda tidak terdorong untuk melakukan apa yang  perlu dilakukan, anda perlu mengingatkan diri  bahawa jika anda sia-siakan peluang ini , peluang yang satu ini , saya tidak akan mendapatkannya lagi . Minit, jam dan hari yang mendatang, terpulang kepada anda untuk menjalani kehidupan yang anda mahu.

No comments:

Post a Comment