Monday, 8 April 2013

Puisi 17a: Ya Rabb


Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi
Aku bersujud pada-MU
Mohon ampun pada-MU
Bukan karena kesedihanku
Bukan karena bahagiaku
Semua kulakukan karena ku cinta

Cintaku pada-MU
KasihMU padaku
Menyinari hari-hariku
Menuntunku ke jalan-MU
ya Rabb...

Andai ada yang ku sangsikan dari-MU
Khilaf aku mohon ampun pada-MU
Andai ada yang ku cinta lebih dari-MU
Takkan ku sembah layaknya aku bersujud untuk-MU

Ingatkanku di kala khilafku
Sabarkanku di kala egoku
Kerana aku milik-MU
Kerana aku hamba-MU
Yang berjalan di jalan-MU


Ditha Permana

No comments:

Post a Comment

Satu persatu mereka pergi...

Sayu rasa hati ini but la anak2 dah jauh dari mata... Tu la... dulu malaih nak anak banyak2.... sekarang sunyi pulak... Pada 29 Julai yg l...

Popular Posts