Monday 8 April 2013

Puisi 28a: Ya Allah, jangan jauh dariku



YA ALLAH...


aku lemah tanpaMU..

disaat aku tidak terdaya lg menanggung ujian dariMU...

dan

disaat air mata ini mengalir tanpa henti,,
ENGKAU sentiasa ada bersamaKU...
kadangkala ujian itu terlalu berat
dan datang tanpa diduga,
walaupun ku tahu,
ENGKAU tidak akan menimpakan ujian yg tidak mampu hambaMU hadapi..
YA ALLAH.....
berilah aku kekuatan untuk menghadapi ujianMU...
betapa diri ini belum kuat untuk menerima ujianMU...
titisan air mata ini tidak mampu untuk merungkai segalanya...
walau luaran nampak bersahaja,
hanya ENGKAU yg tahu isi hatiku
YA ALLAH....
kini aku bersyukur padaMU...
segala yg terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya...
biar pahit mana ujian yg ku tanggung...
aku tahu itu yg terbaik untukku...
kini ku sedar YA ALLAH,
semakin aku mendekatiMU...
semakin ENGKAU membantuku...
semakin aku mengadu padaMU...
semakin ENGKAU permudahkan jalanku..
ENGKAUlah pendengar terbaik...
Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani...
YA ALLAH...
tiada yang mustahil bagiMU....
sesungguhnya ENGKAU jualah
yang membolak-balikkan hati hamba-hambaMU...
YA RABB....
aku menadah tangan syukur kepadaMU,
kerana dugaan itu mengajar aku erti hidup yg sebenar,
hidup yg penuh dgn liku-liku kehidupan,
sesungguhnya ENGKAU lebih Mengetahui
apa yg terbaik untuk hambaMU..

 http://aleesyah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment