Friday 27 September 2013

Petua: Bilik Mandi - Pembersihan Mudah

Tiada siapa yang suka untuk membersihkan bilik mandi. Tetapi lakukan pembersihan setiap kali anda menggunakannya.Sikap boleh membantu menjadikan kerja pembersihan berkurangan. Pastikan pakej kain lap pembersihan guna bawah sinki untuk mengelap segala-galanya dari kaca, tab dan di luar tandas, tentu kanak-kanakpun seolah-olah seronok menggunakannya.

Spray bilik mandi dengan bersih setiap kali anda menggunakannya, sementara ia masih basah. Lap untuk membersihkan pintu bilik mandi, dan lantai di depan bilik mandi bagi mengelakkan tempat-tempat itu berair. Guna berus tandas di sekitar bahagian dalam tandas, dengan menuangkan pembersih jika perlu.

Mengambil tuala dan masukkan ke dalam cucian atau gantung; letakkan jauh peralatan mandian; kosongkan bakul sampah. Jika perlu, gunakan mop microfibre dan clorox (lain2 jenamapun boleh) untuk membersihkan lantai.


 Tips ini tidak akan sepenuhnya menggantikan pembersihan setiap minggu atau dua di rumah anda yang lebih mendalam, tetapi ia akan membuat kerja yang lebih mudah, dan menjaga rumah anda dengan lebih bersih.

No comments:

Post a Comment