Sunday 31 March 2013

Puisi 53: IKHLAS MELEPAS KAN MU

IKHLAS MELEPASKANMU

layari juga peraturan-menonton-tv-untuk-anak-anak
                  bagaimana-untuk-sembuh-dari-perkataan yang menyakitkan
                  bagaimana-menunjukkan-rasa-cinta-kepada-keluarga
 


Semalam kita masih berkongsi segalanya bersama..
Semalam kita masih berkongsi mimpi bersama..
Semalam kita masih menghabiskan waktu bersama…
Semalam kita masih tertawa bahagia bersama..
Tapi kini semua kau akhiri…

Aku memang tidak sesempurna dia yang pernah kamu cinta
Tapi aku punya hati yang tulus buatmu…

Jika Ratusan Minit yang telah kita lalui bersama…
Tidak ada ertinya buat mu…
Jika Rangkaian masa yang pernah kita lalui bersama
Tidaklah penting buatmu…
Jika memang akupun tak ada ertinya buatmu…
Dan jika kamu lebih memilih untuk kembali bersamanya…

Mungkin memang sudah saatnya..
Aku harus Melepaskanmu Pergi…

Walaupun berat…
Walaupun sakit…
Walaupun aku tahu tak kan pernah sama lagi..
Hari-hariku tanpamu…
Namun…
Aku terima semua keputusanmu dengan ikhlas…

Pergilah…
Jika itu memang mahumu….
Aku akan tetap di sini
Menunggumu untuk kembali…
Dan meneruskan rangkaian mimpi yang tertunda…

Pergilah…
Jika memang itu yang kamu mahu…
Jika itu membuatmu bahagia…
Pergilah…

Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi

No comments:

Post a Comment