Saturday 6 April 2013

Muhasabah: Alhamdulillah


Ya Allah..Alhamdulillah, aku seorang Muslim
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh bernafas sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sehat sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sempurna fizikal
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya rumah
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya ibu dan bapa
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh makan
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh minum
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya pakaian
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya kerja
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh bekerja
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup dalam keadaan aman
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat berhibur (cara yang  positif)
Ya Allah..Alhamdulillah, aku punya sahabat
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh tidur dengan nyenyak
Ya Allah..Alhamdulillah, aku boleh menikmati udara segar
Ya Allah..Alhamdulillah....
dan masih banyak rasa syukur yang terkadang kita lupakan....

No comments:

Post a Comment