Saturday 7 September 2013

Tips Motivasi: Bagaimana Bangun Dengan Ceria Setiap Pagi

PERINGATAN BUAT DIRIKU YANG LUPA
sumber :
http://www.wikihow.com
Langkah2:

1.Bangun dengan senyuman pada muka anda. 

Hari ini adalah hari yang baru. Terdapat peluang dan rahmat menunggu untuk anda. Membuka hati anda untuk menerima mereka.  Anda akan berjumpa dengan orang hari ini yang akan bertindak balas terhadap senyuman anda, tindakan kecil yang baik. Bersedia untuk mengambil masa untuk mendengar kepada seseorang, untuk melawat seseorang, untuk memanggil seseorang di telefon.

2. Mendekati orang yang anda temui dengan kasih-sayang.  

Melihat orang ramai sebagai cermin diri sendiri. Mereka mempunyai keperluan yang sama, kemahuan yang sama dan masalah yang sama. Menjadi teman dalam perjalanan. Kasih-sayang mereka seperti yang anda lakukan sendiri.

3.Percaya bahawa sesuatu yang indah akan berlaku untuk anda hari ini. 

Alam semesta ini sedang menunggu untuk mengurniakan rahmat kepada anda. Anda telah dilahirkan untuk menjadi gembira. Hidup adalah untuk dinikmati dan anda untuk menyebarkan kegembiraan itu. Jadi bermula dengan percaya kepada kebaikan dan perkara-perkara yang baik akan berlaku kepada anda.

4.Hidup untuk hari ini. 

Hari ini adalah apa yang anda perlu. Setiap jam. Setiap minit menyediakan peluang untuk menjadi gembira. Menikmati saat-saat setiap hari. Nikmati kopi anda. Menyambut jiran anda. Membiarkan orang memotong anda ketika memandu seperti menolong orang yang kesusahan. Menjadi belas kasihan terhadap setiap orang yang anda bertemu.

5.Berhati-hati jika anda rasa marah atau geram. 

 Melakukan perkara yang betul. Jangan takut untuk memberitahu seseorang apa perasaan anda.
 

6.Selesai hari anda dengan kesyukuran.  
Bersyukur untuk semua perkara yang baik yang anda alami di siang hari.

7.Sentiasa ingatkan diri anda untuk berasa gembira pada hari berikutnya,  

dan hari selepas itu dan seterusnya.

No comments:

Post a Comment