PERINGATAN BUAT DIRIKU YANG LUPA
layari juga Jangan buat hal time mula2 masuk kerja
bagaimana-untuk-sembuh-dari-perkataan yang menyakitkan
bagaimana-menunjukkan-rasa-cinta-kepada-keluarga
Bagaimana Membina Minda yang berfikiran Positif
Ini adalah di antara adalah ciri-ciri pekerja yang baik-
1. Bijak berkomunikasi
: Majikan suka menggajikan pekerja yang mempunyai keupayaan untuk
berkomunikasi dengan baik dan meluahkan perasaan dengan cara yang jelas ,
sama ada secara bertulis atau bercakap. Komunikasi tidak tepat / tidak sesuai di antara pekerja boleh menyebabkan banyak masalah kepada syarikat.
2. Bermotivasi : Seorang pekerja yang baik tidak pernah ragu-ragu untuk
mengambil tanggungjawab atau kedudukan yang lebih tinggi. Beliau
juga bersedia untuk bekerja di luar waktu bertugas untuk memenuhi
matlamat atau untuk menyelesaikan masalah , walaupun kerja dalam
perbincangan tidak merupakan salah satu kerja-kerja tetap yang biasanya
diberikan.
3. Sanggup bekerja keras : Tidak ada pengganti kepada bekerja keras. Walaupun
semua orang seolah-olah akan mengatakan bahawa mereka bekerja keras
tetapi tidak ramai terus bekerja selepas waktu di tempat kerja.
Jadi,
seseorang itu perlu selalu mengingatkan diri sendiri tentang betapa
pentingnya untuk bekerja keras sebagai seorang pekerja.
4. Mudah belajar
menyesuaikan diri: Pekerja yang tahu bagaimana
untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran baru , bersedia untuk
belajar perkara-perkara baru (pelajar cepat ) dan melakukan yang terbaik dalam perubahan yang mungkin dalam mana-mana
organisasi.
5. Boleh bekerja dalam Pasukan : Banyak syarikat terdiri daripada pasukan. Mana-mana syarikat memerlukan usaha pasukan yang berkesan. Majikan yang boleh menyumbang merupakan pekerja ideal.
6. Membantu orang lain : semua orang menghargai bantuan. Jangan teragak-agak dalam membantu orang lain. Inidapat mewujudkan hubungan mesra dengan rakan-rakan dan
kerja dapat berjalan dengan lancar dan seterusnya dihargai oleh
majikan.
7. Kejujuran : Seorang pekerja yang baik adalah jujur tentang kerja. Kritikan
diri dan bersedia untuk menerima maklum balas adalah penting untuk menjadi seorang belajar yang baik.
8. Beretika: peraturan Kerja dibuat untuk diikuti. Terdapat rahsia tempat kerja yang sepatutnya disimpan. Seorang pekerja yang baik mengikut polisi syarikat dan memberi inspirasi kepada orang lain untuk berbuat demikian juga.
9. Memberi
kredit di mana dia berada : Seorang
pekerja yang baik bukan sahaja akan benar membiarkan hak rakan sekerja
mempunyai kredit beliau tetapi juga berkongsi penghargaan sendiri dengan
pasukannya.
10. Sopan : Menjadi mesra dan mudah didekati yakni tidak membahayakan . Ucapan'assalamualaikum', ' selamat pagi
', ' terima kasih' dan ' adalah dialu-alukan . Perkara-perkara ini mungkin kelihatan tidak penting tetapi mewujudkan anda sebagai pekerja kegemaran.
11. Berdisiplin dan menepati masa : Setiap bos suka pekerja yang menepati masa , berdisiplin dan teliti. Masa adalah wang. Datang
lewat ke pejabat , mengambil rehat yang tidak perlu, berlengah
dan meninggalkan pejabat lebih awal daripada biasa merugikan syarikat.
12. Elakkan gosip: Kita perlu sentiasa ingat bahawa datang ke pejabat untuk bekerja ,atau kerjaya. Jangan menyebarkan gosip atau khabar angin di pejabat. Menghormati privasi pekerja-pekerja. Memelihara dan melindungi urusan sulit di pejabat.
Layari doa munajat: usrati27-2-14: doa munajat youtube
Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
puisi-tangisan-mata-bunda
puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
coretanku-mak-mak-memang-hebat
muhasabah-pagi
politeknik tuanku sultanah bahiyah ptsb kulim motivasi kesihatan dekorasi kerja dan puisi
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
-
Satelit dapat mengorbit mengelilingi planet bumi kerana ianya terkunci pada kelajuan yang sangat tinggi untuk mengatasi daya tarikan graviti...
-
Mulakan langkah mu dengan fikiran terbuka Setiap insan punyai kelebihan sendiri Asah kemahiran di peringkat lebih tinggi Usaha dan harapan ...
-
Sebenarnya, mereka boleh ja berlanggar. NASA dan organisasi antarabangsa yang lain mengesan satelit di angkasa lepas. Perlanggaran jarang t...
sop penilaian staf takde ker
ReplyDelete