Tuesday 20 July 2021

Semalam hari raya pertama - hari raya aidiladha

time kovid2 ni duk umah jela kan....

sambil perangat roti jala dan kuah yang masih berbaki tu... 


pastu perangat rendang dan petang tak lupa juga rebus ketupat daun palas...


Masa pagi raya sebab hasben pi solat aidil adha kat poli, jadi aku pun telah solat hari raya bersama2 anak ku sakinah. 
Hidayah uzur lah pulak... aku jadi imam, takpa la no... dulu2, 33 tahun yang lalu, kat UTM selalu jadi imam kat asrama... ...makmum hari ni... gegirl sorang ni ja...nama i-cina... Hihi... 

Apa kena anak comel ni ... dok bershin pulak... Budak ni lupa pulak camner nak solat raya...jenuh duk cerita pulak...

(Terkenang ada satu hari dulu bulan Ramadhan, jadi imam, mula2 solat Isyak, tarawih, ok lagi...tapi, entah apa la dalam kepala aku, masa rakaat terakhir solat witir... boleh pulak vterlupa baca Fatihah... kesian kat Nurol Huda, kami sama-sama satu blok, jenuh duk isyarat.. Alhamdulillah... Baru teringat tak baca Fatihah...  Lepas tu, kalau solat witir, aku serah kat orang lain la...nyanyok no muda2 lagi... kih3)

Aku tetap sayang Nurol Huda ni, daripada waktu study UTM, kemudian kerja sekali, mengajaq kat Polimas sekali...tup2 aku kena duk PTSB, dah 5 tahun pun.. Itu lah takdirku... Pengajaran buat ku... Masuk kubur pun nanti sorang2...




Gambar hiasan

Allahuakbar... Hari ni dalam sejarah, kes covid kat kulim paling tinggi antara semua daerah di kedah...290 kes

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali


Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi

No comments:

Post a Comment