Tuesday 20 July 2021

Roti jala jelita... Makan bukak posa


2 3 hari lepas... ter"Google"  roti jala yang cantik, dengan warna-warni... ada pulak bunga2 dihias rapi... Jadi aku pun teruja nak makan...

Tapi lepas tu dah terlupa la nak makan roti jala...

Tetiba ada group kecil dengan adik2 masa buat inovasi tahun lepas entah macam mana semenjak PKP ni aktif kembali...

Pah yang telah menjadi usahawan Tupperware berjaya upload gambaq roti jala...cantikkk sangat... Ada upline Pah bagi...akupun teruja balik...

Jadi bila Pah bagi contact number tu...aku try la hubungi... Ermmm... Mmg rasa seronok dapat Oder... Murah sangat... Hanya rm35 sekilo tepung... Cas penghantaran pun rm3 ja ..

Mula2... Gie (nama penjual aka pembuat roti jala) tu panggil aku adikkk... Umuq 5 series dah ni...teruih rasa nak Oder 2 kilo...(melawak jer...tak lah...satgi tak larat makan)

Alamatnya, aku teruih Oder... Tak sabaq tunggu esok... Hari Arafah...kan nak posa...hihi... Bulih bukak posa makan roti jala...

Pastu terpikiq pulak...tentu banyak... sekilogram tepung... Mesti satgi Hasben marah...

Jadi aku bgtau kat penjual aka pembuat roti jala tu... takyah la gubah2...

Buat jer 4 bekas... boleh bagi jiran2... Alhamdulillah... Maka, esoknya 4.30 petang lebih kurang... dapat la roti jala jelita...
Bukan setakat roti jala, sekali dengan kari ayam..  sedap ooo

Tu yang aku nak tunjuk gambar...MMG jelita... seperti di atas...hihi


Gambar hiasan

Tapi yang penjual bgtau ada lagi  macam2 gubahan.. jom aku belanja 2 gambaq


Mula2 makan aku cicah la kuah kari...tapi lepaih tu, cari susu pekat manis.. besa la aku ni, semua cicah susu... kih3


 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali


Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi

No comments:

Post a Comment