Saturday 3 July 2021

Kenapa pentingnya Menggunakan Time Tracker(Penjejak Masa) dalam Pengurusan masa?

Sebab-sebab Menggunakan Time Tracker(Penjejak Masa) dalam Pengurusan masa

Ramai yang melihat Time Tracker(Penjejak Masa) semata-mata sebagai kaedah untuk mengawal pekerja. Walau bagaimanapun, ia bermanfaat bagi majikan dan pekerja. Pengurusan atau perniagaan boleh mendapatkan gambaran keseluruhan tugas semasa dan masa yang dihabiskan untuk mereka, menilai produktiviti pekerja, dan masa untuk menyiapkan laporan untuk pelanggan mereka. Sebagai gantinya, pekerja dapat menganalisis kecekapan mereka dan mengoptimumkan jadual harian mereka untuk menyelesaikan lebih banyak tugas dalam masa yang lebih sedikit dan meninggalkan rumah lebih awal.


Jom kita lihat lebih dekat bagaimana perisian Time Tracker(Penjejak Masa) dapat membantu.

Mendapatkan Penglihatan Terhadap Apa Yang Pekerja Lakukan

Menggunakan perisian Time Tracker(Penjejak Masa) memberi pandangan bukan hanya untuk jumlah waktu kerja tetapi juga tentang bagaimana dan tentang apa yang mereka habiskan. Ini boleh memberi petunjuk sekiranya seorang pekerja menghabiskan waktu kerjanya secara produktif, menunda-nunda, atau mengganggu, atau sama ada pekerja itu berada dalam projek yang betul dan menguruskan keutamaan semasa dengan tepat.

Memahami berapa banyak masa yang digunakan oleh pekerja dan menentukan berapa banyak masa yang sangat penting untuk meningkatkan proses dan tabiat kerja syarikat telah dibazirkan . Sebaliknya, pekerja yang mencatat kemajuan mereka secara terperinci menjadi lebih baik dalam pengurusan masa, yang menghasilkan produktiviti yang lebih baik.

Sebagai contoh, satu perisian iaitu Trackabi telah menyediakan akses ke bird’s-eye view dashboard, lembaran waktu terperinci (detail timesheet) setiap pekerja, dan statistik setiap pelanggan dan projek.

Rancang & Tingkatkan Ramalan Anda

Merancang sumber lebih awal adalah mustahak. Apabila anda mengetahui berapa banyak masa yang anda habiskan untuk projek setiap hari, anda dapat menganggarkan berapa banyak pekerja yang anda perlukan.

Selain itu, sebagai contoh, perisian seperti Trackabi  juga mungkin dapat untuk membuat rancangan projek dan menganggarkan setiap tugas / tonggak dalam rancangan itu. Apabila pekerja mula menambahkan masa mereka ke dalam tugas yang sesuai, anda mendapat gambaran keseluruhan anggaran masa dan kos berbanding masa yang dihabiskan dan perbelanjaan sebenar. Oleh itu, seorang pengurus dapat mengetahui tugas apa yang sering mereka underestimated or overestimated  dan meningkatkan ketepatan anggaran dari masa ke masa.

Delegasikan Tugas Kepada Pekerja Yang Betul

Untuk memaksimumkan prestasi pekerja, memahami kekuatan dan kelemahannya adalah sangat penting. Alat Time Tracker(Penjejak Masa) dapat membantu menentukan sama ada pekerja diberi tugas yang sesuai dengan set kemahirannya dengan menganalisis prestasinya pada tugas itu dan membandingkannya dengan tugas lain yang memerlukan set kemahiran yang berbeza.

Kesimpulannya

Penjejakan masa bukan sahaja dapat menolong pelanggan dan menyiapkan pembayaran gaji. Ia juga menemui metrik operasi kritikal yang selaunya akan terlepas pandang. Data yang dikumpulkan oleh aplikasi Time Tracker(Penjejak Masa) yang lebih maju dapat memperkasakan pengurusan atau perniagaan untuk membuat keputusan yang lebih bijak dan memanfaatkan masa yang dihabiskan oleh pekerja selama waktu kerja mereka.

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali


Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi

No comments:

Post a Comment