Wednesday 2 August 2023

PROTON memperkenalkan model pertama untuk kenderaan elektrik

 Proton Holdings Bhd (PROTON) sedang mempercepatkan pengenalan model pertama untuk kenderaan elektrik (EV) daripada tarikh sasaran awal 2027 kepada seawal 2025.


Roslan Abdullah, timbalan ketua pegawai eksekutif syarikat itu, berkata keputusan untuk mempercepatkan pengeluaran model kenderaan elektrik pertama PROTON adalah konsisten dengan saranan kerajaan untuk menggalakkan pertumbuhan EV di Malaysia.


Menurutnya, PROTON kini sedang berusaha untuk menentukan model terbaik untuk diperkenalkan bagi memenuhi jangkaan pelanggan sambil mengekalkan kemampuan dan praktikal.


"Fokus PROTON termasuk EV. Bagi mempercepatkan pelancaran model EV pertama Proton seawal 2025, kami sedang giat mengambil langkah-langkah ini.


Malah mereka sedang mengenal pasti model itu supaya boleh ditawarkan pada harga berpatutan dan praktikal. Kedua-dua elemen ini penting untuk kereta PROTON EV. Ucapan Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri (MITI), Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz kepada media selepas pelancaran Kempen PROTON Rahmah 2023 baru-baru ini.


Gambar hiasan


No comments:

Post a Comment