Thursday 13 August 2020

Ya Robb... Ajarlah aku

Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi


Ya Robb... Aku insan kerdil
HambaMu yang hina ini...
Penuh dosa dan noda
Selalu tergelincir dengan keindahan duniawi...


Ya Robb... Ajari aku
Untuk selalu bersyukur dengan segala nikmatMu
Untuk selalu mengingatiMu di saat suka dan duka
Untuk selalu bermuhasabah dengan segala perlakuanku


Ya Robb... Ajari aku
Agar selalu berani kerana benar
Agar selalu bersemangat 
Agar selalu tenang
Agar tidak mudah melatah dengan komen-komen negatif


Ya Robb... Ajari aku
Di setiap hembusan nafasku
Supaya istiqamah dengan amalan baik
Untuk Istiqamah meninggalkan laranganMu
Kerana.. aku hambaMu 

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali

No comments:

Post a Comment