Sunday 4 July 2021

MATLAB TIPS: menjadikan title plot graph kepada 2 baris

Hari ni nak kongsi belajar menjadikan title plot graph kepada 2 baris...

Tetiba hari ni bila run matlab... alahai
baru perasan ... panjang sangat  title plot graph aku ni ... 


rupa-rupanya tak lah payah sangat pun...

asalnya aku tulis macam ni...

plot(A,'k','LineWidth',1.0); title('Comparison of PHI axis Step Response using variety of controllers PID,NSMPCPD,WSMPC and MPC2PD '); 

Bila aku search... senang jer... tambah jer macam kat bawah ni... yang aku tulis kalor merah tu:

 title({'baris pertama';'baris kedua'});

Jom kita ubah... jadi lah macam ni...

plot(A,'k','LineWidth',1.0); title({'Comparison of PHI axis Step Response using variety of controllers';'PID,NSMPC-PD,WSMPC and WSMPC-PD '}); 

 siap...

alhamdulillah...

 layari juga:  kerjaya-sebagai-pendidik
                     9-ciri-ciri-pendidik-yang-hebat
                     ciri2-yang-baik-sebagai-pendidik
                      kisah-pemimpin-islam-zainab-al-ghazali


Layari juga: puisi-doa-untuk-ibu
                    puisi-tangisan-mata-bunda
                    puisi-ibu-aku-tidak-akan-pernah-lupa
                    coretanku-mak-mak-memang-hebat
                    muhasabah-pagi

No comments:

Post a Comment