Wednesday 6 December 2023

Siapa sepatutnya digelar terrorist?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani


Peringatan buat diriku yang lupa




 Siapakah yang tidak mahu kehidupan yang aman, tenang dan bahagia. Siapa pula yang suka jika tanah kita diambil.  Sudah la tanah diambil, Bila nak ambil balik hak kita, sanggup berlawan bermati-matian,  dikatakan pulak kita ni yang terrorist....  Bukan orang yang rampas tanah kita tu yang terrorist... Astaghfirullahaládzim...


Begitulah nasib rakyat Palestin, semua tanah telah dirampas oleh Israel, tapi mereka pulak yang kena tuduh dengan pelbagai tuduhan, kalau tak melawan pun Israel akan bom, penghapusan etnik. Bila kebimbangan dan ketakutan melampau, sebab dah buat salah, orang2 Palestin yang telah sedia teraniaya, dianiayai lagi dan lagi dan geng zionis dan sekutunya ni bagi kesekian kalinya, dengan sengaja menyiksa mental dan fizikal mereka, air keperluan asas manusia dan semua hidupan di dunia disekat, yang lagi pedihnya, telaga2 yang ada dibom dan ada yang disimen. Mungkin Allah menguji tahap keimanan mereka, sesungguhnya semakin kuat iman mereka, lebih lagi lah tahap mereka diuji. Namun, yang peliknya, hampir semua negara2 Islam seperti tidak boleh  membantu, adakah sebab ugutan atau sebagainya? Tapi InsyaaAllah, di akhirat nanti akan terbuka segala kebenaran di atas kezaliman, kemungkaran, keganasan dan fitnah yang dilakukan oleh golongan zionis dan sekutunya. Waktu itu tiada lagi penyesalan yang akan diterima. Taubat lah sehingga air mata darah sekalipun, Allah dah tak terima.


Sebagai seorang Muslim, apa lagi yang boleh kita lakukan, melainkan memboikot sehabis mungkin apa jua produk yang dikeluarkan oleh bangsa Zionis dan sekutunya yang bersekongkol dengan mereka. semoga ini memberi peluang kepada berlakunya genjatan senjata. Tapi apa yang dapat aku fikirkan, lebih baik musnahkan sahaja negara haram yang diwujudkan hasil penindasan zionis ini. Sebab selagi mereka bermastautin di negara yang mereka jajah ini, mereka memang tidak akan bertaubat, akan berlaku siri pembunuhan yang tidak akan berhenti.

Wallahu A'lam Bishawab

No comments:

Post a Comment