Saturday 9 December 2023

Hati ini terasa sakit sangat

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani


Peringatan buat diriku yang lupa




Melihat perlakuan tentera zionis yang terus menerus menjatuhkan bom ke atas kem2 pelarian Palestin menyebabkan hati ini bukan setakat sakit malah sebak sangat .

Apalah yang dapat aku lakukan bila diri kerdil yang dah berumur ni nak membantu saudara seagama di Palestin. Kalau lah Netanyahu dan sekutunya mengatakan kami sebagai saudara seagama ini hanya akan melatah sekejap saja, bagi diriku tidak mungkin, InsyaaAllah.

Suami ada terbeli roti daripada kedai yang kupasti antara francis penyokong zionis, rasanya dah lebih seminggu tidak terusik di atas meja makan. Tak sanggup untuk makan walaupun sekeping roti, umpama makan daging saudara ku sendiri. Kulihat anak2 pun tak menyentuh roti tersebut, alamatnya masuk bakul sampah la esok sebab dah tarikh luput.


Tapi kadang kala terubat juga bila aku melihat atau mendengar khabar ada tentera al Qassam yang berjaya mengalahkan pihak lawan. Taktau lah apa jenis manusia insan2 zionis ni, tak langsung berperikemanusiaan.


Walaupun aku tahu penjahat2 ini akan mendapat pembalasan di akhirat kelak, tapi aku teringin sangat-sangat melihat mereka kalah. Ya Allah, berilah balasan yang setimpal dengan kesalahan dan kezaliman mereka, di dunia lagi supaya kami semakin yakin akan kekuasaan-Mu ya Allah...



No comments:

Post a Comment