Saturday 9 December 2023

Pandangan ku untuk menyatukan semua negara Islam

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani


Peringatan buat diriku yang lupa



Bila melihat perjuangan tentera Islam di bumi Palestin, ianya bagai satu contoh terbaik untuk dicontohi. Para ilmuwan yang berjuang di medan perang tanpa takut kepada kematian ( syahid). Rakyat yang terdidik dengan jatidiri yang kuat dan hebat dari segi keimanan.


Apa lagi yang kita harapkan daripada mereka...

Mereka(zionis dan konco-konconya) bukan siapa-siapa 

Kita semua hanya hamba Allah yang Maha Esa 

Sama ada kita menjadi hamba yang taat atau pendusta 

Pandanganku, insan kerdil ini. Mari lah kita bersatu wahai negara2 Islam. "Bersatu teguh, bercerai roboh"

InsyaaAllah, kita boleh melakukannya. Kita juga boleh membina sendiri (sekali lagi) tamadun Islam.Tanpa mengharapkan regim zionis dan sekutunya. Melahirkan generasi berilmu sendiri, dengan membina silibus kita sendiri, tanpa mengabaikan tanggungjawab kepada agama. Melahirkan lebih ramai "para ilmuwan yang berkualiti" dari setiap lapangan yang bukan sahaja berilmu, tapi seorang Hafiz dan Hafizah.

Kita boleh melahirkan angkatan tentera yang paling besar, yang digeruni oleh zionis dan konco-konconya.  Yang tidak pernah gentar menghadapi peperangan, di mana jika maut sekalipun adalah syahid, yang paling tinggi di sisi Allah. Kita tetap bermaruah dan tidak akan menuruti kehendak zionis lagi.

Membangunkan kilang pembuatan makanan dan ubat-ubatan yang halal dan selamat. Mempunyai gedung-gedung pakaian yang menepati syariat-Nya. Membina kilang pembuatan mekanikal dan elektrikal serta elektronik kita sendiri. Membangunkan teknologi kimia dan nuklear islamik. Biar mereka yang bergantung kepada teknologi kita orang Islam. Melancarkan sendiri kumpulan satelit yang lebih canggih. Biar dunia sekarang terbalik. Merekabentuk sistem IT yang mantap dan berkesan termasuk Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT), Block Chain, Augmented Reality (AR), Cloud Computing dan Data Analytics. Malah, semua bidang sepatutnya di tangan kita orang-orang Islam.

Kita buktikan bahawa mereka akan aman damai bila berada di dalam pemerintahan Islam...

Ya, bukan angan-angan kosong, tapi ianya boleh terlaksana, "kun fayakun", jika Allah kata jadilah maka semua akan terjadi.





No comments:

Post a Comment