Saturday 22 June 2019

Anakku , insyaAllah, penyejuk mataku...penyejuk hatiku........

Aku panggei  puteriku ini macam2 taw...adik, comei, meymey, indah, kalthom, mcm2 lagi la...

Cian dia... mintak jpa-mara...bila cek keptusan gagal... tapi ego kuat jgk... 'adik takmo tekan rayuan..'
Aku tak kesah sgt... anak pun 3 ajer, klu adik  meymey pi jauh... aku jugak yang sedihh... kolea tu jauh taw...


Cek result pi asasi UM alhamdulillah... dapat... tapi meymey pilih asasi sains fizikal...

Lepaih tu cek ipg , dapat ler pulak... teruih budak kalthom ni jadi serbasalah... konflik dlalaman, oghang tua2 kata...

Abah dia duk suruh amik ipg... budak ni mana la mau... hari tu masa isi online pun aku n abah dia yang beria2 suruh isi...

Aku takmo paksa, biaq la dia yang tentukan kehidupan dia... klalau ditaqdirkan satu hari nanti jadi cikgu, lepaih abih degree, dia alik la diploma pendidikan ka, atau masa tu keluaq iklan amik kpli ka... mana tau kan...kan...


Lagi seminggu nak bertolak pi kl amik asasi,  indah dah pikiq macam2,

isy...isy..isy... budak indah ni... nak tergelak pun ada... ada ka terpikiq,' adik nak cakap omputih ka dengan kawan2 baru?'... kelakaq budak ni... cakap la bhsa apa2 pun, janji depa paham... jgn duk speaking utagha pekat2 sgt,cian ...satgi kwn2 tak paham pulak.....

Semoga Nur Sakinah sukses di dalam meniti kehidupan baru di UM dan berjaya di dunia dan di akhirat ...insyaAllah..

No comments:

Post a Comment