Wednesday 15 January 2014

Motivasi: Bersyukur dapat menyelesaikan kerja (tugasan di pejabat 1)

Alhamdulillah,

Kita perlu bersyukur kerana setiap hari dapat menyelesaikan tugasan harian...
Selalunya saya akan menulis perkara yang akan saya lakukan esok hari (jika masih boleh bernafas esok..)

Saya menyediakan satu buku kecil (note book) yang akan saya tulis tentang tugasan,
walaupun saya bukannya orang yang sangat berdisiplin,

seminggu sekali saya akan catatkan tugasan yang perlu saya selesaikan dalam minggu
tersebut serta perlu di selesaikan dalam masa sebulan...

Kalau tidak saya akan pening kepala,
mana lagi nak mengajar, tugas pentadbiran...

Petang, atau malam hari bekerja,
1. Saya 'tick'kan perkara yang dah saya buat
2. Saya tulis perkara yang nak(akan) saya buat keesokanya
3. Perkara 2. selalunya tugasan termasuk yang tidak dapat saya sudahkan hari ini..
 4. Hargai diri sendiri (tapi bukan riak...) walaupun tugasan yang dapat diselesaikan pada hari itu kecil sahaja



No comments:

Post a Comment