Saturday 18 December 2021

Bertolak Dari Parit Buntar - 4 hari dah

Alhamdulillah... selamat sampai

Ni dah ada kat tempat kerja. 8.04 am baru sampai... Selalu kalau tak jaga mak, aku akan sampai sebelum 7.30am... Tapi alhamdulillah... sepanjang dalam kereta sempat la baca surah al-insyirah untuk anak2... selawat sikit2... Aku bukannya rajin sangat berzikir... Tapi berkat jaga mak... Allah bagi keringanan berzikir..

Alhamdulillah, mak macam ada perubahan sikit.... Semakin kuat... walaupun belom boleh berjalan.

Cuma bimbang sikit, bila dah kuat sikit ni sedaq2 dah merangkak nak sampai ruang tamu... 
Dah 2 kali sepanjang 4 hari ni... Lepaih tu bukan senang nak letak ataih kerusi roda... 

Rasa bersalah jugak... Kali pertama mak takut abih waktu asar... Aku solat lambat sikit, duk tunggu en suami dan anak dara masuk dulu bilik ayaq... Walaupun sebenaqnya baru ja  pi bagitau mak, aku nak solat... mak ni lupa  pulak dah...

Kali kedua, mak pi nak  pi ke depan jugak ... Tapi aku baru solat maghrib, malam tadi... awal lagi... tapi macam biasa, mak cemas takut abih waktu... Baru 7.40 pm...

lepaih mak solat maghrib, aku pi la buat ayaq susu, annelin...  Mmg tiap2 malam kami adik-beradik akan buat susu kat mak...Mudah2an cepat sembuh tulang patah... al-kisah ayaq susu tadi, Nampak macam gula, sama bekas ja,  2 bekas dekat2... Aku terpikiq jugak, entah2 garam... aku buat 2 gelas sebab aku bukan boleh tengok orang makan ke minum ke, teringin ya amat... Selera terlebih... Bila bagi kat mak aku pun minum la ayaq susu aku, isy...isy masin.... kih3...

Selalu aku tak silap buh garam, hari ni pulak, adik helper yang duk mai siang2 tu pi buh dekat2 gula...

Aku pun buang jer la ayaq tu, kesian pulak minum sus + garam... kih3

Pastu buat lain ayaq susu baru... cicah roti keras tu sedaaaapppp...sambil layan mak sembang2...









No comments:

Post a Comment