Thursday 7 February 2019

Aku sayang pada mereka...

Siapa tidak menyayangi keluarga nya.. . Bagiku,  aku sanggup berkorban segalanya untuk mereka...

Sahabat dan taulan. . Tidak pernah aku abaikan... Mereka umpama bintang2 di langit yg sentiasa bersamaku....  Menunjukkan arah jika aku buntu... 

Namun, dalam meniti hari2ku dengan kerjayaku sebagai pendidik, aku sangat menyayangi pelajar2ku...

Aku sentiasa mendoakan kejayaan mereka, tidak hanya di dunia fana ini, tapi juga di negeri akhirat yang kekal abadi...  Bagiku siapalah aku jika gagal membentuk mereka menjadi insan mulia....

Aku bimbang andai ilmu yang Aku sampaikan kepada pelajar2ku sudah ketinggalan zaman...  Hari2 aku cuba menambahkan ilmu yang tidak seberapa ini... Biarlah kelihatan aku ni terlebih rajin... Namun aku berpuashati jika pelajar2ku faham dan mendapat manafaat darinya....  Aamiin... 

No comments:

Post a Comment