Thursday 20 November 2014

Gotong-royong bersama pensyarah JKM (Pondok Gajah Tiryaq)

Alhamdulillah,

18 November 2014
Inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke pondok tersebut.

Tujuan kedatangan kami adalah untuk membersih, mengecat dan membaiki kerosakan di kawasan pondok berkenaan.

Aku cuma mengikut rakan-rakan pensyarah dari JKM kerana statusku yang sekarang ini masih di dalam cuti belajar.

Agihan kerja dilakukan dimana staf wanita dikehendaki membersihkan masjid dan kawasan sekitar.
Staf lelaki pula mengecat dan memperbaiki pondok2 di situ.

Walaupun aku telah lama tidak berkomunikasi dengan staf JKM tetapi kedatangan aku disambut mesra oleh mereka menyebabkan diriku rasa tidak tersisih.

Namun, oleh kerana anak bungsuku yang tiba-tiba memberitahu lupa membuat kerja sekolah (dia yang bersekolah sesi petang dalam tingkatan 1) membuatkan aku merasa serba salah untuk pulang.

Aku masih berharap mudah2an Allah mengizinkan aku menyertai aktiviti amal seperti ini (bukan kerana untuk mendapatkan sijil tapi mudah2an) biarlah hanya mengharapkan keredhaan Allah semata-mata.

No comments:

Post a Comment