Tuesday 19 December 2023

RINGKASAN OPERASI KETENTERAAN PEJUANG PALESTIN PADA 19 DESEMBER :

Allahuakbar...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani


Peringatan buat diriku yang lupa

Hari ke-74 perang, seolah-olah kita berada di hari pertama perang. Serangan peluru roket dari Briged Al Qassam di Gaza yang melanda Tel Aviv  termasuklah bandar lain yang lain adalah sangat besar, seolah-olah kita berada di awal pertempuran. Serangan hari ini ini telah menyebabkan lebih daripada 5 juta rakyat Israel ke tempat perlindungan.

🔴 Briged Al Qassam. :

🔴Mengebom Tel Aviv dengan peluru berpandu sebagai tindak balas terhadap pembunuhan beramai-ramai Zionis terhadap orang awam.

🔴Mengebom sebuah jip Zionis Hummer di kawasan kejiranan Sheikh Radwan di Bandar Gaza, membunuh pemandunya selepas kenderaan tersebut dibakar sepenuhnya.

🔴 Mengebom kenderaan Zionis dengan peluru Al-Yassin 105 dan sasaran langsung jentolak Zionis, dan mengesahkan kematiannya. pemandu.

🔴 Mengebom jentolak D9 Zionis di kawasan Tal al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza.

🔴 Mengebom perhimpunan tentera musuh di timur Khan Yunis dengan peluru mortar.

🔴 Meletupkan alat letupan thunder  anti-kakitangan dan TBg ke arah pasukan tentera musuh yang di sebuah rumah di timur bandar Khan Yunis, menyebabkan anggota pasukan itu mati dan cedera.

🔴 Mengebom kereta kebal Zionis Merkvah dengan peluru "Al-Yassin 105" di Khan Yunis.

🔴 Mengebom kenderaan pengangkut tentera Zionis dengan dua peluru Yassin 105 di Khan Yunis.

🔴 Mengebom jentolak Zionis dengan peluru Al-Yassin 105 di timur bandar Khan Yunis.

🔴 Mengebom kereta kebal Zionis Merkvah dengan alat aksi gerila di timur bandar Khan Yunis..

🔴 Mengebom jentolak Israel dengan peluru berpandu Yassin 105 di kawasan Al-Mughraqa di tengah Semenanjung Gaza.

🔴 Mengebom pasukan Zionis yang bersembunyi di dalam sebuah bangunan di kawasan Al-Mughraqa di tengah-tengah Semenanjung Gaza dengan TBG dan dua peluru RPG, bertempur dengan mereka dan menyebabkan anggota musuh mati atau cedera

🔴 Mengebom kereta kebal Mirkvah dengan peluru Al-Yassin 105 di Tal Al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza.

🔴 Membunuh 8 tentera Zionis selepas menyasarkan pasukan mereka dengan peluru TBG di kawasan Tal al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza.

🔴 Briged Al-Quds:

🔴 Mengebom perhimpunan musuh di bahagian hadapan timur Khan Yunis dengan peluru berpandu dan peluru mortar berkaliber berat, dan helikopter campur tangan untuk mengangkut mangsa.

🔴 Mengebom tapak sokongan untuk pasukan musuh di kawasan Al-Zana, timur Khan Yunis, dengan peluru mortar biasa berkaliber 60 berkaliber.

🔴 Membunuh dan mencederakan 7 tentera Zionis selepas pertempuran sengit dengan mesingan di kawasan kejiranan Shujaiya, timur Gaza.

🔴 Memusnahkan perhimpunan tentera tentera dan kenderaan musuh dengan peluru mortar di sekitar Menara Sheikh Zayed di utara Gaza.

🔴 Mengebom kenderaan musuh dan kedudukan artileri di sekitar Institut Al-Najjar di paksi Al-Taqaddum, timur Khan Yunis, dengan rentetan peluru mortar biasa 60 kaliber.

🔴 Mengebom dengan peluru mortar perhimpunan tentera musuh di "Taba Abu Safiya" di timur Al-Maghazi   

🔴 Melancarkan berpuluh-puluh peluru mortar ke atas kumpulan kenderaan dan kedudukan askar musuh di sekitar kilang, selatan Deir al-Balah. Empat helikopter musuh dikesan memindahkan sejumlah orang yang mati dan terluka.

🔴 Mengebom kereta kebal Merkavah dengan peluru "Tandum" di paksi Tal al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza.

🔴 Pasukan Martir Omar Al-Qasim:

🔴 Bertembung di kapak barat Jabalia dan timur Bureij. Mengesahkan kematian dan kecederaan di kalangan barisan musuh Zionis.


No comments:

Post a Comment