Thursday 12 August 2021

Siapa lah aku di sisiMu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Peringatan buat diriku yang lupa



Siapa lah aku
Hanya seorang hamba yang kerdil
Terlalu banyak kealpaan diri
Hingga saat ini selalu terbabas
Selalu leka dengan keindahan dunia
Amal ibadat pun tak seberapa
Belum lagi dengan amalku 
yang tercemar

Ya Allah
Andainya maut menjemput ku
Izinkan aku untuk mengucapkan kalimah tauhid
Untuk kali terakhir
Supaya aku tidak gentar untuk bertemu denganMu
Di hari yang Kau janjikan
Di hari ketika semua hambaMu 
Tidak mengharapkan apa-apa
Selain keampunan dan rahmat dari Mu

Ya Allah
Andainya di hari berkumpul nya
Semua manusia yang pernah menghuni bumi ini
Andainya kesilapan yang pernah kulakukan
Tidak terhitung
Andainya masih ada manusia yang tidak dapat memaafkan diriku
Andainya amalan ku yang tidak seberapa ini tidak mampu untuk memberatkan timbangan kebaikanku
Maka ya Allah
Kupohon Syafa'at dari Rasulullah kecintaan MU
Untuk melepaskan ku
Dari terjerumus ke dalam api neraka
 Aku Insan yang lemah 
Aku sangat takut ya Allah
Kerana aku tidak mampu menanggung siksa neraka Mu
walaupun sebentar

Ya Allah
Ampunkan dosaku
Tiada yang lain yang berhak aku sembah
Tiada yang lain berhak untuk ku memohon
Tiada yang lebih agung dapat menolong ku
Hanya rahmat Mu  yang kuharapkan
Hanya padaMu ya Allah aku datang 
Hanya padaMu aku akan kembali

No comments:

Post a Comment