Sunday 15 April 2018

Menjelang 1.1.18...kehilangan yang tiada ganti...


Pukul 5 pagi mataku seakan sudah puas untuk aku menyambung tidurku...

Lalu aku membersihkan diri untuk
Bertemu dengan yang Maha Pencipta... 

Awal lagi... Tak Masuk Subuh lagi..detik hatiku... Selesai solat sunat, tetiba wajah ayah terbayang di ruang  mataku... Apa pulak yg tak kena ni?  Detik hatiku... 

Membaca Surah Al mulk..  Sblm solat Subuh....

Hari ini sebelum pukul 8 pagi,  seperti biasa aku dah selesai sarapan kat gerai di sg ular... 

Rutin hari isnin, aku ada klas 8-10pagi... Di aras 2. Bk 5 subjek digital electronics...dah 8 thn tak ajar.. Byk yg terlupa...

Panjat,  Jgn tak panjat... Aras 2 ni mcm aras 3 lah, Sbb aras Bawah sekali aras 0...

Bab panjat tangga ni walaupun dah hampir separuh abad umurku,  aku mmg dah biasa... 

Seperti biasa sepanjang pengajaranku lancar ... Alhamdulillah... 


Habis klas,  fikiranku Mula berlegar tentang agenda meeting sejam lagi.. .untuk penulisan dokumen SAR (self assessment report ) untuk dihntr ke ETAC... 

Pukul 11.30 am, Sedang Aku mempengerusikan meeting pagi ini,  
Deringan telefon dlm beg membuat hatiku berdebar... 

Apasal akak sulung telefon ni? Akak k u ini baru ja pencen Bulan Mei thn lepas, bekas pengetua SMK di daerah Kerian.. .

Berdebar2 rasa hatiku... Aku mohon diri keluar dari bilik meeting ke mejaku... Ku dail no Telefón akakku..  Terdengar suara lembut memberi salam...

Dia meminta ku bertenang...  Dan mengkhabarkan berita yg sgt mengejutkan. ..ayahku telah tiada...  

No comments:

Post a Comment